SPORTSGRENE

pilates

I Pilates trænes hele kroppen. Der er fokus på styrke, udholdenhed, stabilitet, smidighed, koordination og balance. Når du dyrker Pilates opnår du en bedre kropsholdning, en stærk ryg og en flad mave. Øvelserne er udfordrende og effektive, men samtidigt skånsomme. Pilates er en velegnet træningsform uanset alder.  Vi starter den 2. september med Matilde som instruktør

pickleball

Gider du ikke spille badminton, bordtennis, tennis eller skumtennis? Så skulle du prøve Pickeball, som er den hurtigst voksende sportsgren i USA og Canada. Spillet er en blanding af badminton, bordtennis og tennis. Der spilles på en badmintonbane med en pickleball plasticbold og et pickleball bat, som er noget større end et bordtennisbat. Nettet er i tennishøjde. Du behøver ikke nogen makker, da vi spiller alle mod alle. Det er et spil for alle aldre, så kom frisk. Vi spiller mandag og onsdag kl. 15-16, og vi garanterer masser af motion og sved på panden. Det er SÅ sjovt. Vi har "prøve bats" til rådighed, men det er meningen, at du skal anskaffe et bat selv, ligesom i tennis, badminton og bordtennis.   Vi starter mandag den 2. september og onsdag den 4. september.

ballroom fitness

Elsker du at danse (uden partner) og få en god gang motion? Lær alle standard- og latindansene, træf nye mennesker, få et smil på læben, lyt til vanvittig god musik - det hele bundet sammen af en særdeles engageret instruktør.  Vi starter mandag den 2. september med Jeanne som instruktør og den 5. september med Anne som instruktør

MULTISPORT

Vi vover springet og etablerer et Multisportshold, hvor vi dyrker hele 5 forskellige boldspil i løbet af 90 minutter én gang om ugen. Vi kommer til at spille bordtennis, badminton, skumtennis, pickleball og floorball. Det bliver et "hyggehold", hvor det gælder om at få rørt sig og gerne få pulsen lidt op. Det er meningen at man cirkulerer, således at man får dyrket alle 5 kategorier inden man går hjem. Halvvejs i træningen er der dømt "time out", hvor vi drikker en kop kaffe sammen, og hvis bølgerne går højt, så er der måske også et stykke wienerbrød. Vi har sørget for alt udstyret, så det eneste du skal medbringe er dig selv og dit gode humør. 

Vi starter tirsdag den 3. september.


zumba fitness


Måske den sjoveste slankekur du ikke kender. 

Rutinerne i Zumba er en kombination af hurtige og langsomme rytmer, og er særdeles effektiv til både vægttab og toning af kroppen. Du får pulsen op, masser af sved på panden og samtidig har du det mega sjovt. Før du ved af det, er du kommet i bedre form, og dit energiniveau bliver skyhøjt.  Vi starter tirsdag den 3. september og onsdag den 4. september med Cindy som instruktør.

golf fitness

Vil du blive en bedre golfspiller? 

Så skal du gå til Golf Fitness til vinter. Din instruktør, Mads Vibe-Hastrup, er Europatur-vinder, og han ved om nogen, hvad der skal til for at blive en bedre golfspiller: øget power, længere slag, forbedret handicap, minimeret risiko for skader, mere stabilitet og smidighed, mere eksplosiv svingbevægelse. og han er garant for en fantastisk oplevelse i godt selskab med andre golfspillere. 16-personers hold sikrer optimal undervisning og resultat for den enkelte.  Vi starter mandag den 2. september.

padel

Verdens hurtigst voksende sportsgren er naturligvis også på vores program.  Padel er en sport, der bedst beskrives som 50% af det bedste fra andre ketcher– og batsportsgrene og 50% sjov, adrenalin, makkerskab og hyggeligt samvær. Sporten er let at komme i gang med og appellerer derfor til en bred gruppe af udøvere bl.a. til seniorer, som med alderen finder tennis og badminton for belastende for skulder og knæ. Ny  sæson starter den 1. maj 2024 - og vi spiller HELE året. Du skal selv medbringe bat og bolde. Vi spiller hos Xpadel, Industrivej 10, Helsingør i en dejlig lys hal, med et virkelig godt loungeområde samt mulighed for bad og omklædning.  Vi starter onsdag den 1. maj.

yoga

Yoga med de lange, dybe stræk er noget af det bedste, du kan gøre for din krop - uanset hvor gammel du er. Styrkelse af åndedræt, krop og sjæl får dig til at hvile i dig selv. Det er stærkt vanedannende.  Vi starter tirsdag den 3. september. Formiddagsholdet er med Charlotte som instruktør og aftenholdet er med Astrid.

Qigong

Qigong (Chi Kung) er en kinesisk træningsform, der kombinerer fysiske øvelser, åndedrætsøvelser og meditation. Qigong betyder "arbejde med livsenergi" og er en del af traditionel kinesisk medicin. Qigong-øvelserne er designet til at forbedre kroppens energiflow og balance, og dermed styrke kroppens sundhed og velvære. Øvelserne kan udføres stående, siddende eller liggende og kan tilpasses individuelle behov og fysisk formåen. Qigong-øvelserne kan have en lang række af positive effekter på kroppen og sindet, bl.a. * forbedret kropsholdning og balance * styrket immunsystem * reduceret stress og angst * forbedret søvnkvalitet * øget fleksibilitet og styrke * forbedret koncentration og mentalt fokus. Det er en meget populær træningsform i Kina og andre dele af verden.  Vi starter mandag den 2. september.

stoleyoga

Stoleyoga er en yogaform, hvor alle øvelserne kan laves siddende på en stol. Du behøver ikke engang at kunne komme op fra stolen for at lave stole-yoga, hvilket gør at alle kan være med. Yoga bliver ofte forbundet med vilde positurer, der kræver masser af smidighed og styrke, men det er en stor misforståelse.  Vi starter torsdag den 5. september.

Spinning

Vi træner ikke for at blive en ny Jonas Vingegaard eller Cecilie Uttrup.

Hvis du helst vil sidde på en spinningcykel sammen med 35 andre sveddryppende personer – med larmende ensformig musik, og en instruktør som råber og skriger, så skal du ikke gå til spinning hos os. Hos os kører vi små hold, hvor instruktøren har tid til at tage sig af den enkelte deltager. Hos os er alle over 50, og vores musik er meget alsidig. Vi kører på de bedste spinningcykler, som nogensinde er fremstillet (e-Tenzor). Men ligesom i fitness-centrene garanterer vi høj puls og sved på panden. Vores små hold gør også, at den sociale del er i højsædet.  Vi starter tirsdag den 3. september.

SALSA

DU FINDER IKKE NOGET MERE LIVSBEKRÆFTENDE END SALSA

- og når instruktøren er fra Cuba, bliver det ikke mere autentisk (selvom han har boet 13 år i Danmark og taler flydende dansk).

Salsa er en fantastisk måde at forbedre sin kondition, styrke og smidighed på.

Man behøver hverken lårkorte kjoler, lækre stænger eller en partner for at dansa Salsa. Kan du lide at bevæge dig til latinamerikanske rytmer og få brugt kroppen til inciterende musik, så skal du danse Salsa hos os.  Vi starter onsdag den 4. september

YOLATES

Kan du lide yoga og pilates vil du ELSKE Yolates

Yolateshandler om at blande Yoga og Pilates i et skønt mix, som gør din krop glad og bringer dit sind i ro og balance. Yolates fremmer glæden ved livet gennem legemsøvelser, der skaber balance mellem at styrke muskler, forbedre kropsholdning (rank ryg, åbent bryst, stærke ben) og skabe energi og afstresning til at klare dagens udfordringer.   Der trænes vejrtrækning, balance, smidighed, styrke, koncentrationsevne og tålmodighed.  Vi starter tirsdag den 3. september med Charlotte som instruktør

 

Badminton

Badminton kræver ikke den store introduktion eller forklaring. Spilleren på billedet ovenfor kommer du ikke til at møde hos os - han er ikke gammel nok. Du behøver ikke nogen makker, da vi spiller alle mod alle. Og er du nybegynder, giver vi dig noget grundlæggende træning. Vi spiller i en rigtig badmintonhal, og der er gode omklædnings- og badefaciliteter. Du skal selv medbringe ketcher og bolde.  Vi starter den 6. september.

SOFT TENNIS / SKUM TENNIS

Kært barn har mange navne, men har du også lyst til at holde (tennis)formen ved lige i vinterhalvåret uden at skulle betale i tusindvis af kroner for en indendørs tennisbane, så skulle du prøve Softtennis/Skumtennis hos os. Det kræver mere end du tror, og du får både pulsen op og sved på panden.  Vi starter den 2. september og spiller frem til udgangen af april 2025 hver mandag kl. 12-13.

Gymnastik - med fokus på  hofter, knæ og ryg

Har du slidgigt i hofter eller knæ eller langvarige/tilbagevendende smerter i ryggen?

Slidgigtsmerter kan trænes væk med den rette træning. Undersøgelser viser endda, at træning ofte har bedre effekt end medicin! Træningen er effektiv til dig med artrose i knæ eller hofte eller rygsmerter.

Det bærende princip i vores træning er hjælp-til-selvhjælp. Målet er, at du igennem træningen får færre smerter og bedre funktion, og at du bedre forstår dine smerter, og hvad du selv kan gøre for at have en bedre hverdag.

Du lærer at træne og tackle dine smerter gennem øvelser, som er specielt tilegnet de led, hvor smerterne generer.

Vores specialuddannede instruktør (som også underviser på Gigtskolen) lærer dig øvelser, som du også kan udføre derhjemme, så du langsomt men sikkert får minimeret dine gigtsmerter og får et bedre liv. Det sociale aspekt ved at træne sammen med andre, der har de samme udfordringer, er helt sikkert et ekstra plus.  Vi starter torsdag den 5. september.

indendørs golf

GREEN FEE (INDENDØRS) KR. 100,- PR. GANG

Hvis du vil spille golf på baner som Marco Simone, St. Andrews, Great Northern, Valderama eller 100-vis af andre baner, kan du gøre det i tørvejr og indendørs tøj hos os. 

Du kan spille indendørs golf hos os. Du spiller med 3 andre kl. 9-12, så med 4 mand på banen kan du gå de 18 huller på 3 timer.

Vi har 2 baner til rådighed, så der er plads til i alt 8 personer, så hurtig tilmelding tilrådes.

Vi spiller hos Xpadel og Golf, Industrivej 10 i Helsingør.

Du sparer både fly- og hoteludgifter. What’s not to like?

Torsdagsholdet starter den 5. september og slutter den  28. november (vi holder fri i efterårsferien) 

Tirsdagsholdet starter den 3. september og slutter den 26. november (vi holder fri i efterårsferien)

shaolin

TØR DU UDFORDRE DIG SELV I SHAOLIN?

Blev du også grebet af TV2’s reality-serie, hvor 9 kendte danskere (Sarah Grünewald, Anne Sofie Espersen, Sharin Foo, Esben Dalgaard, Adam Duvå Hall, Geeti Amiri, Sarah Bro, Albert Rosin Hanson og Rico Coker) over 12 dage trænede Shaolin i Dogapsa-templet i Sydkorea? Hvor de gennem læring og filosofi lever sundere, såvel fysisk som mentalt. Om ikke at tage ting for givet. Om meditation, indre ro, værdsættelse og samtaler. Om at blive den bedste version af sig selv.

Vi giver dig nu muligheden for at lære Shaolin hos os. 

Der er et begrænset antal pladser, så instruktøren har mulighed for at rette og hjælpe den enkelte deltager bedst muligt.

Vores instruktør, Jakob, er sort bælte, har undervist i Shaolin i 12 år, og har konkurreret i internationale europæiske Shaolin turneringer, hvor han vandt guld i 2023 i Venedig. Han er blevet undervist af mestre verden over, heriblandt de verdensberømte shaolin-munke.  Vi starter til september og vil over sommeren melde ud om dag, tidspunkt og sted. Send os gerne en mail på seniorsportns@gmail.com, hvis du er interesseret. Så får du besked, når detaljerne foreligger.

SENIORGYMNASTIK

Du bliver aldrig for gammel til at dyrke motion. Der er ingen grund til at acceptere, at konditionen forsvinder og musklerne sygner hen. Vores gymnastikhold tager udgangspunkt i, at du skal træne alle kroppens muskelgrupper, og du skal have pulsen op for at træne konditionen. Du vil blive udfordret i muskelopbygning, smidighed, udholdenhed og kondition, men naturligvis slutter vi timen af med en ordentlig udstrækning.  Vi starter onsdag den 4. september.


LINEDANCE

Op med pulsen. Fed musik. Glade mennesker. Fællesskab. Livsglæde
Der er ingen grænser for, hvad Linedance kan give dig. Du behøver ingen partner for at gå til Linedance. Man danser selv, men ikke alene. Der danses på rækker, så du har altid nogen at støtte dig til. Du skal have nogle gode indendørs sko på - og vigtigst af alt: Du skal medbringe dit gode humør, så går resten som en leg.  Det er et begynderhold, så hvis du har gået til Linedance før, er dette hold nok ikke det rigtige for dig.   Vi starter den 5. september

GRATIS TENNIS I 2 MÅNEDER

 Vi har indgået et samarbejde med Nivå Kokkedal Tennisklub, som netop nu kører en SPIL GRATIS kampagne for nye medlemmer i maj og juni. Derfor kan du nu - med vores egne SSN-instruktører - spille gratis tennis på hold hver tirsdag kl. 11.30-13.30 i hele maj og juni måned. Du behøver ikke nogen makker for at deltage.
Du vil oven i købet gratis få mulighed for deltagelse i klubbens onsdags drop in 3 gange. På disse onsdage spilles der doubler med skiftende makkere. Efter tennisspillet er der fællesspisning, hvis du har lyst. Er du interesseret i lidt gratis træning, er det også muligt indenfor samme tidsrum kl. 18-20.  Hvis du derefter ønsker at fortsætte fra 1.juli, kan du gennem os tegne et medlemskab i NKT til en meget fordelagtig pris som ligger mindst 20pct under normalprisen.
Vi starter tirsdag den 7. maj.
Du kan tilmelde dig gratis træning ved at trykke på nedenstående blå knap.
 

tabata - tempo og styrke

Vi afslører vist ikke for meget, når vi kalder dette hold det hårdeste, vi kan byde på. Efter 3 minutters opvarmning laver vi Tabata med elastikkerne, hvor vi træner hele kroppen igennem i intervaller med 20 sekunders belastning og 10 sekunders pause, 20 sekunders belastning og 10 sekunders pause osv.osv. i 18 minutter. Herefter tager vi stepbænkene i brug i 18 minutter til lækker musik - og det får garanteret din puls op i det røde felt. Vi slutter af med 18 minutters træning med vægte (vi har dem i alle vægtklasser), hvor vi igen bruger Tabata-metoden med 20 sekunders belastning og 10 sekunders pause osv., inden vi slutter af med 3 minutters udstrækning. Det er 60 minutter for fuld skrue, og hvis du ikke har trænet i flere år, kan vi ikke anbefale dette hold til dig. Er du derimod nogenlunde fit, er det det bedste hold, du kan træne på for øget kondition og styrke.  Vi starter torsdag den 5. september.